Record Bank staat voor eenvoudige en transparante producten. We willen aan de belangrijkste financiële behoeften van onze klanten beantwoorden. En omdat onze klanten die filosofie van eenvoud en duidelijkheid op prijs stellen, groeien we sinds de oprichting van Record Bank elk jaar. Het meest bekend zijn we om onze hoogrentende spaarproducten: spaarrekeningen en kasbons. Een perfect voorbeeld van waar we voor staan: eenvoud, transparantie en performantie.

Geschiedenis van Record Bank
“Record Bank is op korte tijd snel gegroeid. Als dochteronderneming van ING focussen we op de Belgische retailmarkt. Particulieren, zelfstandigen en kleine bedrijven kunnen bij ons terecht voor hun financiële behoeften. Ook in moeilijker tijden heeft Record Bank vooruitgang kunnen boeken, gewoon omdat we uitsluitend degelijke producten aan onze klanten aanbieden. Denk maar aan onze kasbons, onze competitieve spaarrekeningen voor particulieren en ondernemers en onze gratis zichtrekening met gratis kaarten,” aldus Verbeken.

Zelfstandige agenten en makelaars
“Bij Record Bank hebben we altijd gekozen voor zelfstandige ondernemers. De reden is eenvoudig. Bij bankieren moet het verhaal gaan over de klant. Een zelfstandige ondernemer zal veel sneller een persoonlijke band scheppen met zijn klanten en hen ook beter kunnen opvolgen,” aldus Björn Caekelbergh (Commercieel directeur Banknet).
Verder werken tal van mensen van de hoofdzetel samen met de zelfstandige agenten en makelaars. “Elke agent of makelaar heeft zijn specifieke contactpersoon voor vragen over bank- of kredietzaken. Bovendien kan de agent of makelaar, als een klant een niet zo doordeweekse vraag stelt of met een probleem zit, altijd een beroep doen op gespecialiseerde collega’s in de verschillende zetels. Duidelijk een extra troef voor de klant. Zeker wat woonkredieten betreft, want daarvoor krijgen klanten altijd een oplossing op hun maat.”

Relationeel bankieren
Marc Vandenbussche (verantwoordelijke Channel Management) legt kort uit hoe de hoofdzetel met de vele honderden agenten en makelaars samenwerkt in het voordeel van de klant. “Bij Channel Management bekijken we de efficiënte werking van de kantoren. Zeker door de expansie van de voorbije jaren is dat belangrijk. Daarom volgen wij nauwgezet op of agenten en makelaars de voorwaarden respecteren om de naam ‘Record Bank’ te gebruiken en haar producten te verkopen. Klanten moeten zich namelijk echt klant voelen bij onze zelfstandige agenten. Zo’n persoonlijke relatie is belangrijk. Een optimale ondersteuning van de interne diensten is dan ook cruciaal: zowel klant als makelaar of agent moet tevreden zijn.”

 Klantendienst Record Bank

Klantendienst Record Bank
Henri Matisselaan 16
1140 Evere
Klant worden: 011-37 38 00