Trouw zijn loont niet altijd: waarom verander je best van energieleverancier?

Gepost op 02/09/2020 door Katelijn Eelen

 

Eén op vijf mensen stapt nooit over van energieleverancier of telecomprovider. Wij vertellen je in dit artikel waarom dat een slecht idee is, en waarom je beter je factuur voor energie en telecom minstens één keer per jaar onder de loep houdt. De beste tips voor een zo laag mogelijke energie- en telecomfactuur vind je hier. 

Geen verbrekingsvergoeding, maar wel ‘boete’ voor trouwe klanten!

Tot in 2012 betaalde je een verbrekingsvergoeding aan je energieleverancier of telecomprovider wanneer je voortijdig je contract beëindigde.

Dat is gelukkig verleden tijd: de verbrekingsvergoeding is voorgoed afgeschaft. Je kan als consument dus alle leveranciers en providers vergelijken, en overstappen naar het beste tarief wanneer je maar wilt. Daar heb je ons voor!

Maar, wat is nu wel het gevolg van de afschaffing van de verbrekingsvergoeding?

Leveranciers concurreren met elkaar door voordelige kortingen en promoties aan te bieden, die je ook allemaal netjes kan terugvinden in onze online vergelijker. Omdat wij alle leveranciers in ons aanbod opnemen, zijn dit meteen ook de laagste prijzen op de markt. 

De kortingen die je van de leveranciers krijgt zijn echter niet altijd geldig: meestal vervalt de korting na één jaar, en betaal je daarna dus een hoger tarief! 

Als jij niet aangeeft dat je van contract wilt veranderen, zal je leverancier of provider jouw contract stilzwijgend verlengen, en betaal je hoe dan ook meer. 

Je zou dus kunnen stellen dat je vandaag de dag een ‘boete’ krijgt als je een trouwe klant bent.

Hoe kan ik vermijden dat ik te veel betaal? 

Energie

Het beste dat je kan doen is via onze vergelijker voor energie op zoek gaan naar de beste deal. Jij geeft je voorkeuren aan, en onze vergelijker geeft je meteen het contract dat jou op het lijf is geschreven. 

Wij laten je vervolgens gratis overstappen, zo geniet je meteen van het voordeligste contract. 

Een jaar na aansluiting geven we je een seintje, zodat je opnieuw de vergelijking kan maken, en weer gratis overstapt naar een voordeliger tarief. Zo blijf je steeds genieten van de beste kortingen en promoties!

Wil je trouwens automatisch naar het beste tarief overschakelen, zonder dat je zelf telkens je contracten onder de loep moet houden? Dan is er onze ContractRadar, voor maar 

2,40 euro per maand

In dit interessante artikel gaan we verder in op wat er gebeurt als je samen met ons naar een andere energieleverancier overstapt. 

Telecom en mobiele diensten

Wij bieden dezelfde service aan voor je internet, tv en (mobiele) telefonie: wij schakelen je gratis en zonder problemen over naar een voordeliger abonnement.

We geven je bovendien een seintje wanneer je contract stilzwijgend verlengd gaat worden, en je dus meer zal moeten betalen: zo kan je op tijd reageren en meteen weer (volledig gratis) overschakelen naar een betere deal. 

Wil je meer weten over hoe je het beste abonnement kiest voor internet, tv en (mobiele) telefonie? Lees dan dit interessante artikel.

Wanneer schakel ik het beste over?

Je denkt misschien dat het veel werk vergt, een nieuwe leverancier of provider kiezen en vervolgens overschakelen.

Maar niets is minder waar! 

Wij regelen alle administratie voor jou, helemaal gratis! Wanneer je van energieleverancier verandert, moet je er nog wel rekening mee houden dat je van je netbeheerder een meteropnamebrief zal krijgen. 

Wat is dan het ideale moment om over te schakelen? 

Wanneer je naar een nieuwe woning verhuist! 

Je zal dan hoe dan ook je meterstanden moeten opnemen, beter twee vliegen in één klap, toch?

Dankzij onze gratis verhuisservice geef jij eenvoudig je gegevens door, wij doen de rest. Wij zorgen er dus voor dat je geen extra werk hebt, én bovendien honderden euro’s per jaar kan besparen op je contracten voor energie en telecom.

Heb je nog een vraag? Of kunnen je helpen met een vergelijking? Laat ons iets weten, ons team van experts helpt je met plezier verder. 

 


Gerelateerde artikels

Posted on 04/01/2024 by Charles
Maandelijkse afrekening voor je energie: hoe werkt het?

Met de maandelijkse afrekening betaal je gewoon wat je de afgelopen maand aan energie hebt gebruikt, volgens de actuele energieprijzen. Het is eigenlijk net als de rekening van je telefoonmaatschappij. Hiervoor heb je wel een digitale meter nodig.  Heb je er eentje? Dan gaan we hieronder in op waarom het handig is voor vaste, variabele, […]

Lees het artikel
In deze blog lees je alles over het vermijden van slapende energiecontracten, zoals het herkennen van een slapend energiecontract en overstappen naar een nieuw contract.
Posted on 18/01/2023 by Katelijn Eelen
Het capaciteitstarief: wat verandert er?

Vanaf 2023 vervangt in Vlaanderen het capaciteitstarief voor een deel de huidige netwerkkosten. Dat systeem zou goedkoper moeten zijn voor velen en ons netwerk minder belasten. De overheid wil steeds meer inzetten om elektriciteit fossiele brandstoffen te laten vervangen. Om het netwerk te vrijwaren, moeten we ons gebruik aanpassen. Het capaciteitstarief helpt om bewuster om […]

Lees het artikel

Aanbieders.be maakt gebruik van cookies – inclusief cookies van derde partijen – om informatie te verzamelen over de manier waarop bezoekers onze website gebruiken. Hiermee kunnen we je de best mogelijke ervaring bieden, onze website blijven verbeteren en jouw aanbiedingen doen die aansluiten bij je interesses. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Klik voor meer details over ons gebruik van cookies of om op elk moment jouw voorkeuren te wijzigen op ‘Meer informatie, ook over het weigeren van cookies’.
Akkoord