Wat gebeurt er als ik wil veranderen van energieleverancier? Wij leggen het je haarfijn uit.

Gepost op 26/02/2020 door Katelijn Eelen

In dit artikel leggen we je uit wat er gebeurt als je samen met ons aan prijsvergelijking doet, en waarom je zo altijd kan blijven profiteren!

 

Je kijkt op onze website en begint makkelijk met vergelijken!

Welk tarief is het meest voordelig voor jou? Je ziet in onze vergelijkingsmodule meteen hoeveel je bespaart als je overstapt. 

Kan je niet meteen inschatten hoeveel je verbruikt per jaar? Je kan ons ook steeds je laatste factuur toesturen, onze experts bekijken dan wat voor jou de beste keuze is. 

Je kan trouwens steeds ons team van experts contacteren, zo is alles 100 procent duidelijk voor jij je keuze maakt. 

 

Je bent overtuigd: tijd voor verandering! 

Je hebt gezien wat je kunt besparen, en je bent overtuigd? 

Overschot van gelijk! 

Wat staat er te gebeuren?

  • Jij laat ons weten dat je kosteloos wilt overstappen naar het voordeligste tarief, simpel.
  • Wij brengen je nieuwe energieleverancier op de hoogte dat jij van hun voordelige tarief wil genieten.
  • Je nieuwe leverancier laat weten aan de netbeheerder (Fluvius Vlaanderen) dat zij jouw contract zullen overnemen.
  • De netbeheerder stelt je oude leverancier op de hoogte dat jij niet meer van hun diensten zal gebruikmaken. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je bij twee leveranciers bent aangesloten: de netbeheerder houdt dit nauwlettend in het oog.
  • Na de wettelijk bepaalde opzegtermijn van 35 dagen wordt je oude energiecontract stopgezet, en gaat het naadloos over in het nieuwe contract. 
  • Hierbij zal de netbeheerder je vragen om je meterstanden door te geven. Op basis hiervan stuurt je oude leverancier je nog een eindafrekening.
  • Tijdens het hele proces gaat jouw energielevering natuurlijk door: zonder onderbreking blijft de netbeheerder voor energie zorgen. 

Zo! Meer is het niet.  Valt best mee, toch?

Je vraagt je misschien af: wat als er even later een nog voordeliger tarief is voor mij? 

Simpel, dan schakelen we opnieuw over! 

Wij stellen je op de hoogte dat er weer een promotie op de loer ligt, jij moet ons alleen nog je akkoord geven om opnieuw over te schakelen. 

Geen zin om je mailbox of telefoon constant in de gaten te houden? Dan kies je voor onze ContractRadar

Zo verloopt alles automatisch, en voor maar 2,40 euro per maand geniet jij van het voordeligste tarief op de markt zonder daar ook maar iets voor moet doen. 

 

Wacht eens even….

Je hebt nog vragen: da’s normaal. Kunnen we ze misschien beantwoorden? 

“Moet ik geen boete betalen als ik van energieleverancier verander?”

Gelukkig al sinds 2012 niet meer! 

De wetgever heeft toen beslist om de consument te beschermen, en ervoor te zorgen dat je van energieleverancier mag overschakelen wanneer en zoveel je wilt. 

De verbrekingsvergoeding is dus voorgoed afgeschaft

Het enige waar je rekening mee moet houden is de opzegtermijn van 35 dagen, maar dat doen wij voor jou. 

“Wat maakt jullie anders dan de andere energievergelijkers die ik al heb gezien?”

Wij doen hetzelfde als de rest van onze collega’s: continu inspelen op de markt om onze klanten een zo voordelig mogelijk tarief te schenken. 

Alleen doen we dit niet alleen voor elektriciteit en gas, maar ook voor telecom en mobiele diensten.

Wij willen het je namelijk zo gemakkelijk mogelijk maken, en inspelen op al je behoeftes. 

Zo bieden wij ook onze handige verhuisservice aan: veranderen van leverancier in een handomdraai, zodat jij je kan focussen op de inrichting van je nieuwe stek. 

Oh ja, hebben we al gezegd dat we dit allemaal volledig gratis doen? 

Jij hoeft geen cent te betalen om van onze diensten gebruik te maken, tenzij je van onze ContractRadar.wil profiteren: dan betaal je de prijs van een kopje koffie per maand. 

Is er een periode wanneer ik het beste overschakel?

In feite bieden de energieleveranciers het hele jaar door kortingen: voordelige tarieven vinden wij dus altijd voor je. 

Waar je misschien wel rekening mee wilt houden, is wanneer je huidige contract afloopt: het kost je niks om voor die datum over te schakelen, maar je moet wel verplicht je meterstand doorgeven, op basis waarvan een eindafrekening wordt opgesteld. 

Als je het zo simpel mogelijk wilt houden schakel je dus best over op het tijdstip dat je contract met je huidige leverancier afgelopen is: dan hoef je maar één meteropname en slotfactuur in het oog te houden! 

Heb je nog vragen? Kijk eens in onze veelgestelde vragen, of neem contact op met één van onze experts! Die helpen je met plezier verder.

 


Gerelateerde artikels

Posted on 13/12/2024 by Hans
Is het aanbod van DiGi een goede deal voor jou?

DiGi is de nieuwste speler op de Belgische telecommarkt en gooit meteen de knuppel in het hoenderhok met een aantrekkelijk aanbod: onbeperkt bellen en sms’en, en 15GB mobiele data voor slechts €5 per maand. Maar is dit écht een slimme keuze? Wij zetten de belangrijkste voor- en nadelen op een rij. Wat krijg je voor […]

Lees het artikel
Posted on 02/12/2024 by Hans
Energie is energie, toch? Waarom energie vergelijken moeilijker is dan ooit

Gas blijft gas, en elektriciteit is gewoon elektriciteit. Of je nu bij Engie, Luminus, Eneco of een andere leverancier je contract afsluit, dat verandert niets aan de warmte van je douche of de helderheid van je lampen. Toch is het aanbod aan energiecontracten zo groot en divers geworden dat het bijna onmogelijk lijkt om nog […]

Lees het artikel