Wat gebeurt er als ik wil veranderen van energieleverancier? Wij leggen het je haarfijn uit.

Posted on 26/02/2020 by Alexander Arnauts
In dit artikel leggen we je uit wat er gebeurt als je samen met ons aan prijsvergelijking doet, en waarom je zo altijd kan blijven profiteren!  

Je kijkt op onze website en begint makkelijk met vergelijken!

Welk tarief is het meest voordelig voor jou? Je ziet in onze vergelijkingsmodule meteen hoeveel je bespaart als je overstapt.  Kan je niet meteen inschatten hoeveel je verbruikt per jaar? Je kan ons ook steeds je laatste factuur toesturen, onze experts bekijken dan wat voor jou de beste keuze is.  Je kan trouwens steeds ons team van experts contacteren, zo is alles 100 procent duidelijk voor jij je keuze maakt.   

Je bent overtuigd: tijd voor verandering! 

Je hebt gezien wat je kunt besparen, en je bent overtuigd?  Overschot van gelijk!  Wat staat er te gebeuren?
  • Jij laat ons weten dat je kosteloos wilt overstappen naar het voordeligste tarief, simpel.
  • Wij brengen je nieuwe energieleverancier op de hoogte dat jij van hun voordelige tarief wil genieten.
  • Je nieuwe leverancier laat weten aan de netbeheerder (Fluvius Vlaanderen) dat zij jouw contract zullen overnemen.
  • De netbeheerder stelt je oude leverancier op de hoogte dat jij niet meer van hun diensten zal gebruikmaken. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je bij twee leveranciers bent aangesloten: de netbeheerder houdt dit nauwlettend in het oog.
  • Na de wettelijk bepaalde opzegtermijn van 35 dagen wordt je oude energiecontract stopgezet, en gaat het naadloos over in het nieuwe contract. 
  • Hierbij zal de netbeheerder je vragen om je meterstanden door te geven. Op basis hiervan stuurt je oude leverancier je nog een eindafrekening.
  • Tijdens het hele proces gaat jouw energielevering natuurlijk door: zonder onderbreking blijft de netbeheerder voor energie zorgen. 
Zo! Meer is het niet.  Valt best mee, toch? Je vraagt je misschien af: wat als er even later een nog voordeliger tarief is voor mij?  Simpel, dan schakelen we opnieuw over!  Wij stellen je op de hoogte dat er weer een promotie op de loer ligt, jij moet ons alleen nog je akkoord geven om opnieuw over te schakelen.  Geen zin om je mailbox of telefoon constant in de gaten te houden? Dan kies je voor onze ContractRadar Zo verloopt alles automatisch, en voor maar 2,40 euro per maand geniet jij van het voordeligste tarief op de markt zonder daar ook maar iets voor moet doen.   

Wacht eens even....

Je hebt nog vragen: da’s normaal. Kunnen we ze misschien beantwoorden? 

“Moet ik geen boete betalen als ik van energieleverancier verander?”

Gelukkig al sinds 2012 niet meer!  De wetgever heeft toen beslist om de consument te beschermen, en ervoor te zorgen dat je van energieleverancier mag overschakelen wanneer en zoveel je wilt.  De verbrekingsvergoeding is dus voorgoed afgeschaft Het enige waar je rekening mee moet houden is de opzegtermijn van 35 dagen, maar dat doen wij voor jou. 

“Wat maakt jullie anders dan de andere energievergelijkers die ik al heb gezien?”

Wij doen hetzelfde als de rest van onze collega’s: continu inspelen op de markt om onze klanten een zo voordelig mogelijk tarief te schenken.  Alleen doen we dit niet alleen voor elektriciteit en gas, maar ook voor telecom en mobiele diensten. Wij willen het je namelijk zo gemakkelijk mogelijk maken, en inspelen op al je behoeftes.  Zo bieden wij ook onze handige verhuisservice aan: veranderen van leverancier in een handomdraai, zodat jij je kan focussen op de inrichting van je nieuwe stek.  Oh ja, hebben we al gezegd dat we dit allemaal volledig gratis doen?  Jij hoeft geen cent te betalen om van onze diensten gebruik te maken, tenzij je van onze ContractRadar.wil profiteren: dan betaal je de prijs van een kopje koffie per maand. 

Is er een periode wanneer ik het beste overschakel?

In feite bieden de energieleveranciers het hele jaar door kortingen: voordelige tarieven vinden wij dus altijd voor je.  Waar je misschien wel rekening mee wilt houden, is wanneer je huidige contract afloopt: het kost je niks om voor die datum over te schakelen, maar je moet wel verplicht je meterstand doorgeven, op basis waarvan een eindafrekening wordt opgesteld.  Als je het zo simpel mogelijk wilt houden schakel je dus best over op het tijdstip dat je contract met je huidige leverancier afgelopen is: dan hoef je maar één meteropname en slotfactuur in het oog te houden!  Heb je nog vragen? Kijk eens in onze veelgestelde vragen, of neem contact op met één van onze experts! Die helpen je met plezier verder.  

Mogen we je gegevens gebruiken om je relevante advertenties te laten zien?
Onze partners verzamelen gegevens en gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en te meten.
Bekijk hoe wij en onze partners gegevens verzamelen en gebruiken.
Akkoord