Is het aanbod van DiGi een goede deal voor jou?

Gepost op 13/12/2024 door Hans

DiGi is de nieuwste speler op de Belgische telecommarkt en gooit meteen de knuppel in het hoenderhok met een aantrekkelijk aanbod: onbeperkt bellen en sms’en, en 15GB mobiele data voor slechts €5 per maand. Maar is dit écht een slimme keuze? Wij zetten de belangrijkste voor- en nadelen op een rij.

Wat krijg je voor €5 per maand?

  • Onbeperkt bellen en sms’en.
  • 15GB mobiele data.

De beperkingen van DiGi

  • Geen toegang tot 5G (alleen 4G).
  • Geen bundels met internet of TV, waardoor je mogelijk kortingen misloopt.
  • Extra datakosten (€0,60/GB) als je meer dan 15GB gebruikt.
  • Geen e-sim-mogelijkheid.

Voor wie is dit aanbod interessant?

  • Mensen die vooral goedkoop mobiel willen internetten en bellen.
  • Gebruikers die geen behoefte hebben aan snelle 5G of extra diensten.
  • Niet geschikt als je veel data gebruikt of bundels belangrijk vindt.

Let op restwaarde bij overstap

Als je overstapt naar DiGi en elders een smartphone hebt gekocht via een abonnement met korting, kan je de restwaarde van het toestel moeten betalen. Controleer altijd je contractvoorwaarden!

Conclusie

DiGi is een interessante keuze als je een eenvoudig en goedkoop mobiel abonnement zoekt. Maar omdat er geen bundels of 5G-toegang zijn, is het niet voor iedereen de ideale oplossing. Twijfel je? Neem contact op met Aanbieders.be voor onafhankelijk advies. Wij helpen je graag bij het vergelijken van alle opties, zodat je zeker bent van de beste deal.

 

 


Gerelateerde artikels

Posted on 03/01/2025 by Hans
Aansluiting elektriciteit aanvragen: hoe moet dat?

Moet je de aansluiting van je elektriciteit nog regelen? We gaan hier na wat je nodig hebt voor de aansluiting en hoe je deze best aanvraagt. Is een aansluiting verplicht? Op zich niet. Als je je eigen energie kan voorzien, dan ben je niet verplicht om aan te sluiten op een distributienet. Voor de meeste […]

Lees het artikel
Posted on 03/01/2025 by Hans
Betaal jij ook extra op je gas- of elektriciteitsfactuur voor telefonische hulp?

De Ombudsman voor Energie pleit ervoor dat klanten van energieleveranciers gratis telefonisch contact kunnen opnemen met de klantendienst. Momenteel bieden energiebedrijven kortingen aan klanten die aangeven geen telefonische hulp nodig te hebben van de klantendienst. Telefonische bereikbaarheid Dat energieleveranciers een goedkopere prijs aanbieden als er geen telefonische klantendienst aan verbonden is, is op zich toegestaan. […]

Lees het artikel