Ga je verhuizen? Lees hier wat je met je contracten voor telecom moet doen!

Gepost op 19/05/2020 door Katelijn Eelen

Verhuizen is nooit een simpele klus. 

Er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken: je oude huurcontract opzeggen, een checklist maken, alles in dozen stoppen, een verhuislift regelen… De lijst is eindeloos.

Voor je aan de inrichting van je nieuwe living kan denken, moet je natuurlijk beslissen wat je mee verhuist en wat niet. 

Wij kunnen je al een gouden tip geven: je oude contracten voor internet, tv en telefonie neem je best niet mee naar je nieuwe stek. 

Dankzij onze verhuisservice houd je meer tijd én geld over om van je nieuwe huis een thuis te maken. 

 

Andere woning, andere mogelijkheden

Wanneer je verhuist is het best mogelijk dat je telecomoperator bepaalde diensten niet aanbiedt op je nieuwe stek: misschien zijn de aansluitingen anders, of is een bepaalde service zelfs niet mogelijk in je nieuwe buurt?

Om te weten of je van dezelfde diensten kan genieten op je nieuwe adres, contacteer je best op tijd je telecomoperator. 

Ben je tevreden van je contract en is het mogelijk om het over te dragen naar je nieuwe adres? Laat je operator tijdig weten dat je gaat verhuizen: minstens vier weken voor de dag van je verhuis vul je online een formulier in, of breng je hem telefonisch op de hoogte. 

De reden dat je de operator tijdig moet verwittigen, is dat er een installateur zal moeten langskomen, zodat je zo snel mogelijk kan surfen, bellen en tv-kijken in je nieuwe huis. 

Het is dus best mogelijk dat je je nieuwe contract meeneemt, maar je leest hieronder waarom je beter even nadenkt!

 

Besparen op je factuur, meer geld voor andere dingen

 

Laten we ervan uitgaan dat er op je nieuwe adres andere aansluitingen zijn, of dat jouw oude contract niet wordt aangeboden in je nieuwe buurt. Dan is het simpel: je zal hoe dan ook van contract moeten veranderen.

Maar ook wanneer je in theorie bij dezelfde service kan blijven, blijft het een goed idee om je contract onder de loep te nemen, en niet klakkeloos dezelfde diensten over te nemen.

Waarom? We leggen het je uit. 

Wanneer je je net hebt aangesloten voor een nieuw telecomcontract, is de kans groot dat je van een promotie geniet: een welkomstkorting, een uitgebreid zenderpakket, gratis belminuten… 

Maar die promoties zijn natuurlijk eindig: je kan maar een maand lang van alle zenders genieten, en ook je welkomstkorting blijft niet gelden. Normale gang van zaken, zou je denken.

Maar wat als we je vertellen dat er een manier is om wél altijd van de beste voordelen en promoties te genieten? 

Dankzij ons kan je op elk moment energie- en telecomoperatoren vergelijken, het abonnement kiezen dat het beste bij je past, en gratis overstappen.

Jij hoeft je dus geen zorgen meer te maken dat je kortingen zullen vervallen: wanneer dat gebeurt schakel je gewoon opnieuw over. Het mooiste is dat het je niets kost, en dat je daar geen enkele moeite voor hoeft te doen: wij regelen alle administratie. 

 

Verhuisservice

Een verhuis is het ideale moment om je contracten voor energie en telecom onder de loep te nemen. Je bent toch al bezig met meteropnames, overnamedocumenten en allerhande administratie, zelfs al wil je je oude contracten gewoon behouden. 

Maar, zoals we je al zeiden, is het altijd rendabel om te vergelijken: er is nooit een reden om te veel te betalen voor energie of telecom.

Waarom zou je het trouwens moeilijk maken? Wij bieden je een gemakkelijke, gratis verhuissservice!

Jij vertelt ons eenvoudigweg dat je gaat verhuizen, geeft ons je gegevens, en wij zoeken het ideale contract voor energie en/of telecom voor je nieuwe woning. Daarna handelen wij alle administratie voor je af. 

Ben je gesetteld in je nieuwe woning, en gaan de welkomstkortingen en promoties van je nieuwe contract vervallen? Dan geven wij je een seintje, en kan je simpelweg terug overschakelen! 

Onze gratis dienst stopt dus niet als jij gezellig in je nieuwe woning zit, wij blijven voor je aan het werk!

Wist je dat wij dit doen voor zowel energie, als telecom én mobiele diensten? Wij willen er namelijk voor zorgen dat je voor geen enkel contract nog te veel betaalt. 

 

Heb je nog vragen over onze diensten, of de verhuisservice? Laat ons gerust iets weten! Ons team van experts staat te springen om je verder te helpen.

 


Gerelateerde artikels

Posted on 04/01/2024 by Charles
Maandelijkse afrekening voor je energie: hoe werkt het?

Met de maandelijkse afrekening betaal je gewoon wat je de afgelopen maand aan energie hebt gebruikt, volgens de actuele energieprijzen. Het is eigenlijk net als de rekening van je telefoonmaatschappij. Hiervoor heb je wel een digitale meter nodig.  Heb je er eentje? Dan gaan we hieronder in op waarom het handig is voor vaste, variabele, […]

Lees het artikel
In deze blog lees je alles over het vermijden van slapende energiecontracten, zoals het herkennen van een slapend energiecontract en overstappen naar een nieuw contract.
Posted on 18/01/2023 by Katelijn Eelen
Het capaciteitstarief: wat verandert er?

Vanaf 2023 vervangt in Vlaanderen het capaciteitstarief voor een deel de huidige netwerkkosten. Dat systeem zou goedkoper moeten zijn voor velen en ons netwerk minder belasten. De overheid wil steeds meer inzetten om elektriciteit fossiele brandstoffen te laten vervangen. Om het netwerk te vrijwaren, moeten we ons gebruik aanpassen. Het capaciteitstarief helpt om bewuster om […]

Lees het artikel