Home » Internet » Vraag & Antwoord » Ik heb al internet, maar wil overstappen. Wat gebeurt er?

Ik heb al internet, maar wil overstappen. Wat gebeurt er?


Er zijn 4 verschillende mogelijkheden;

  1. U belt over de vaste lijn van Belgacom en stapt over van de ene naar de andere ADSL provider
  2. U hebt geen vaste lijn van Belgacom en stapt over van de ene naar de andere ADSL provider
  3. U stapt over van Telenet naar een ADSL provider
  4. U stapt over van een ADSL provider naar Telenet.

1. U heeft een vaste telefoonlijn van Belgacom en wilt een nieuwe ADSL provider

Dit is veruit de meest eenvoudige overstap die u kan maken zonder enige technische interventie. U kiest op basis van de vergelijking op Aanbieders.be een nieuwe ADSL provider uit. Nadat u zich heeft geïnformeerd over de ADSL provider en het product (voor meer details over product en prijs) en u besluit een aanvraag in te dienen, dan klikt u op de knop "Aanvragen". U komt dan terecht op een overzichtspagina van het betreffende product. Alle gegevens van het product en wat extra informatie over de leverancier kunt u nogmaals rustig nalezen. Ben u nog steeds overtuigd dan klikt u op de knop "Klant worden". U komt dan terecht op de bestelpagina van de betreffende ADSL provider en doorloopt de stappen die nodig zijn om uw aanvraag met succes af te ronden. Na een 10 tal dagen krijgt u een activatiedatum per post en/of mail van uw nieuwe provider. Op dat moment zegt u uw contract bij uw huidige internetprovider op. U krijgt van uw nieuwe provider ook een paswoord en gebruikersnaam die u in uw modem moet instellen. Vanaf dat moment bent u online bij uw nieuwe provider.Indien gewenst belt uw even binnen bij uw nieuwe provider en zij helpen u verder zodat uw binnen de 5 minuten zorgeloos kan surfen.

2. U hebt geen vaste telefoonlijn van Belgacom en wilt een nieuwe ADSL provider

U kiest op basis van de vergelijking op aanbieders.be een nieuwe ADSL provider. Aangezien u geen actieve vaste lijn hebt bij Belgacom moet u kiezen voor een

Meer FAQs